Universiteit Gent

Avtaletype

Antall plasser

Om studiestedet

Universitetet i Gent har over 30 000 studenter og tilbyr naturvitenskaplige, økonomiske og samfunnsvitenskaplige fag samt humaniora.

Gent ligger sentralt i Belgia, kun 30 min fra Brussel, Antwerpen og Bruges. Gent er en historisk by i vakre omgivelser, og er helt spesiell om kvelden når byen lyser opp (bokstavelig talt).

Gent er sammen med NMBU en del av ELLS - Euroleague for Life Sciences

• Avtalen gjelder biokjemi, biologi og landbruksfag (kun masternivå) - faculty of Bioscience engineering. Merk at minst 50% av emnene må tas fra dette fakultetet.

Lengde på opphold:

1 semester

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• To studenter i ett semester hver

• Nederlandsk og engelsk.  Det kreves at man kan dokumentere engelsk på B2-nivå (minimum 4 i engelsk fra VGS)

• Høstsemester: September til januar.

Vårsemester: Februar til juli.

Akademisk kalender

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Eksempler på emner tidligere studenter har tatt

M-BIOTEK

I001287 Functional Foods