Fagside for miljøvitenskap og naturforvaltning

gode kilder innenfor ditt fag

Finn litteratur

Finn bøker, artikler, tidsskrifter, masteroppgaver, avhandlinger m.m. i bibliotekbasen Oria.

For alle e-tidsskrifter NMBU abonnerer på, se e-tidsskriftlisten.

Studenter og ansatte ved NMBU kan bruke Universitetsbibliotekets elektroniske ressurser hjemmefra med pålogging via VPN.

• Utvalgte databaser for naturvitenskap og miljøforvaltning. Se også Databaser A-Å.

• A-tekst: et arkiv som inneholder papiravisenes originale utgaver av norske riks-, region- og lokalaviser samt et mangfold av magasiner og tidsskrifter.
    • Biological Abstracts: dekker fagområdet biologi og biomedisin.
    • Cab abstracts: inneholder over 12,8 millioner bibliografiske referanser, fulltekstartikler og rapporter med hovedvekt på feltet anvendt livsvitenskap.
    • Scifinder: full tilgang til hele Chemical Abstracts, CAS Registry file og Medline. Foruten bibliografiske referanser inneholder SciFinder informasjon om blant annet reaksjoner med organiske forbindelser.
    • Scopus: tverrfaglig database som har hovedvekt på naturvitenskapelige, tekniske, medisinske og samfunnsvitenskapelige fag.
    • Web of Science: tverrfaglig database med hovedvekt på naturfaglige ressurser. Du finner blant annet Zoological Record under All Databases inne i Web of Science som dekker områder om systematikk, taksonomi, evolusjon, atferd, økologi, parasittologi, fysiologi, dyregeografi.

• Du kan finne masteroppgaver, doktoravhandlinger og fagrapporter i NMBUs åpne arkiv Brage. Du kan i tilegg søke etter MINAs doktoravhandlinger her og også finne en samlet oversikt over fagrapportene.

Trenger du hjelp av en bibliotekar?

Kontaktinformasjon og åpningstider for Universitetsbiblioteket

Innkjøpsforslag

Er det en bok eller ett tidsskrift du ønsker at biblioteket skal kjøpe inn? Send oss gjerne ditt innkjøpsforslag på e-post til biblioteket@nmbu.no.

Skrive og referere

Her finner du nyttige tips og hjelp om å skrive akademiske tekster, og referering.