Fagside for realfag og teknologi

gode kilder innenfor ditt fag

Finn litteratur

Finn bøker, artikler, tidsskrifter, masteroppgaver, avhandlinger m.m. i bibliotekbasen Oria.

For alle e-tidsskrifter NMBU abonnerer på, se e-tidsskriftlisten.

Studenter og ansatte ved NMBU kan bruke Universitetsbibliotekets elektroniske ressurser hjemmefra med pålogging via VPN.

• Utvalgte databaser for realfag og teknologifag. Se også Databaser A-Å.

• Scopus: tverrfaglig database som har hovedvekt på naturvitenskapelige, tekniske, medisinske og samfunnsvitenskapelige fag.
    • Web of Science: tverrfaglig database med hovedvekt på naturfaglige ressurser. Du finner blant annet Zoological Record under All Databases inne i Web of Science som dekker områder om systematikk, taksonomi, evolusjon, atferd, økologi, parasittologi, fysiologi, dyregeografi.
    • Eric: referanser til artikler, bøker, doktoravhandlinger innen pedagogikk og psykologi. Over to tredjedeler av innholdet er fulltekst.

• arXiv (1991-): Åpent fulltekstarkiv for preprints innen fysikk, matematikk, informatikk m.m. Sterk på teoretisk fysikk.
    • Byggforskserien: Studenter på NMBU kan tegne studentabonnment på SINTEFs Byggforskserie. Byggforskserien gir dokumenterte løsninger og anbefalinger for prosjektering, utførelse og forvaltning av bygninger.

Trenger du hjelp av en bibliotekar?

Kontaktinformasjon og åpningstider for Universitetsbiblioteket

Innkjøpsforslag

Er det en bok eller ett tidsskrift du ønsker at biblioteket skal kjøpe inn? Send oss gjerne ditt innkjøpsforslag på e-post til biblioteket@nmbu.no.

Skrive og referere

Her finner du nyttige tips og hjelp om å skrive akademiske tekster, og referering.