Fagside for biovitenskap

gode kilder innenfor ditt fag

Finn litteratur

Finn bøker, artikler, tidsskrifter, masteroppgaver, avhandlinger m.m. i bibliotekbasen Oria.

Studenter og ansatte ved NMBU kan bruke Universitetsbibliotekets elektroniske ressurser hjemmefra med pålogging via VPN.

• Utvalgte databaser for biovitenskap. Se også Databaser A-Å.

• AGRICOLA* - husdyrbruk, landbruk, human ernæring, veterinærmedisin
    • AGRIS- husdyrbruk, landbruk, human ernæring, veterinærmedisin
    • Biological Abstracts* - biologi, biomedisin
    • CAB Abstracts* - husdyrbruk, landbruk, human ernæring, veterinærmedisin
    • Medline* - medisin, sykepleie, odontologi, prekliniske fag, veterinærmedisin (samme innhold som PubMed, men ser annerledes ut)
    • PubMed- medisin, sykepleie, odontologi, prekliniske fag, veterinærmedisin
    • Scifinder-n* - SciFinder-n gir full tilgang til hele Chemical Abstracts litteraturdatabase, CAS Registry file (kjemiske forbindelser), CAS React (kjemiske reaksjoner) og Medline. Søking på strukturer kan gjøres via et spesielt grafisk søkegrensesnitt.
    • Scopus* - realfag, medisin, samfunnsfag, siteringssøk
    • Web of Science* - realfag, medisin, samfunnsfag, siteringssøk

Trenger du hjelp av en bibliotekar?

Kontaktinformasjon og åpningstider for Universitetsbiblioteket

Innkjøpsforslag

Er det en bok eller ett tidsskrift du ønsker at biblioteket skal kjøpe inn? Send oss gjerne ditt innkjøpsforslag på e-post til biblioteket@nmbu.no.

Skrive og referere

Her finner du nyttige tips og hjelp om å skrive akademiske tekster, og referering.