Butikksjef for Norrøna Concept Store

Etter å ha fullført masterstudiene i entreprenørskap og innovasjon, kapret Ingvild Andersen drømmejobben som butikksjef for en nyoppstartet Norrøna Concept Store.

Hvor jobber du nå?
Jeg har nylig fått jobb som butikksjef for en ny Norrøna Concept Store som skal åpne på CC Vest i november. Norrøna er en sterk norsk merkevare som lager innovative og lekne turklær med fokus på kvalitet, funksjon og design.

Ingvild Andersen. Foto: PrivatFoto: Privat

Hva gjør du i din jobb?
Akkurat nå er jeg i full gang med å foreta ansettelser av faste ansatte og ekstrahjelper til butikken. Jeg har selv nylig vært igjennom en del intervjuer etter endt utdanning, så det er litt rart å sitte på den andre siden av bordet, samtidig som det er kjempe artig! Jeg synes det er utrolig spennende å få være med helt fra scratch, med å bygge opp en ny butikk for en så sterk merkevare som Norrøna. Fremover mot åpning kommer jeg til å forberede meg på ansvaret som medfølger rollen som butikksjef, og ikke minst bygge butikk!

Hvilken utdanning tok du?
Jeg har tatt en bachelor i økonomi og administrasjon (ved Trondheim Økonomiske Høgskole) og en master i entreprenørskap og innovasjon ved NMBU.

Hvor relevant var utdannelsen hos oss?
En av grunnene til at jeg valgte masteren ved NMBU er at denne studieretningen ikke bare vektlegger det teoretiske, men også det praktiske ved fagene! Det er for eksempel obligatorisk å reise med Gründerskolen til utlandet for å arbeide i 3 måneder hos en oppstartsbedrift. For meg var det av stor betydning å få praktisk erfaring og knytte det teoretiske opp mot.

Hvorfor valgte du å studere ved NMBU?
For meg som bor i Oslo er NMBU den eneste institusjonen som tilbyr Entreprenørskap- og Innovasjonsretningen der Gründerskolen er en del av studiet. Det er også en av få institusjoner som tillater både tekniske og ikke-tekniske bakgrunner fra bachelorgraden, noe som gir et variert og spennende klassemiljø som gir grobunn for mange artige diskusjoner.

Hvilke råd har du til kommende studenter?
Velg den studieretningen som motiverer deg mest!

Erfaringer med NMBU?
NMBU er et sjarmerende, gammelt og vakkert studiested med godt studiemiljø.