Bjørn Erik Haugland

Av Elena Therese Wulff-Vester

Lærer ved Nome Vgs.Bjørn Erik tok parktisk-pedagogisk utdannelse (PPU) ved NMBU på deltid over 2 år, ved siden av jobben som lærer ved Nome Vgs.  "Gled deg til en flott tid og mange nye venner. Bruk tida godt når du er student og få mest mulig ut av den. Det kan virke som at studietida er lang, men sett i ettertid går det altfor fort."

Hvor jobber du nå?

Jobber på Nome videregående skole, avd Søve.

Hva gjør du i din jobb?

Jeg er kontaktlærer for vg2 Anleggsgartner. Faglærer i drift og vedlikehold anleggsgartner vg2, stalldrift Hest og hovslager vg2 og yrkesfaglig fordypning Anleggsgartner vg1.

Hvilken utdanning tok du?

Jeg tok praktisk pedagogisk utdanning over 2 år, retning naturbruk.

Hvor relevant var utdannelsen hos oss?

Utdanningen på NMBU var svært relevant da jeg måtte ha den for å få fast stilling som lærer.

Hvorfor valgte du å studere ved NMBU?

Fordi jeg jobber på naturbrukskole og følte at NMBU kunne gi meg den beste utdanningen jeg trengte.

Hvilke råd har du til kommende studenter?

Dine erfaringer med NMBU?

Bare positive erfaringer fra NMBU. Flott sted, sentralt, gode forelesere og mange muligheter.