Faddergeneral og Faddersekretær

Faddergeneralen og Faddersekretær har hovedansvaret for organiseringen av fadderuken på våren og høsten.

Faddergeneralen har hovedansvaret for organisering av fadderuken på våren og høsten, og skal fungere som et bindeledd mellom faddersjefer og NMBU. Som Faddergeneral får man et godt innblikk i livet på Campus. Man bør kunne stå foran store folkemengder, jobbe kontinuerlig og selvstendig gjennom året. Det er en stor fordel å ha deltatt i fadderuker før, som aktiv student, fadder eller Faddersjef. Faddergeneralen skaper trivsel, et inkluderende miljø på NMBU, og er en nøkkelperson for informasjonsflyten rettet mot nye studenter. Faddergeneralen leder fadderstyret, der faddersjefer, NMBU, Arbeidsutvalget og Samfunnet er representert. Valg av faddergeneral skjer på konstituerende studentting på høsten.

Det er også vedtatt at Faddergeneralen samarbeider med en faddersekretær som assisterer med de oppgavene som trengs.

Faddergeneral og Faddersekretær  2022:

Faddergeneral:  Ada Marie Karlsen  epost: ada.marie.karlsen@nmbu.no

Faddersekretær: Sigrid Arnestad  epost: sigrid.esmeralda.arnestad@nmbu.no