Momenter fra Studentting 5

Studentting 5 2016.
Studentting 5 2016.Foto: Helen Hoem

Med en full bakbenk kan det godt sies at det var interessante saker oppe til diskusjon på Studentting 5.

1. Omorganisering. Følgende momenter ble informert om:
- Siden vi nå går fra å være institutter til fakulteter må det fra 1.1.17 være valgt inn 2 representanter i hvert fakultetsstyre, som må velges på elektronisk valg (Studentvalg) ca i starten av desember.
- Enhetene som er slått sammen til ett fakultet skal ha sitt instituttallmøte i november sammen, og felles velge en leder og nestleder til Studentrådet for sitt nye fakultet. Dette gjelder IHA+IPV, NORAGRIC+ILP og INA+IMV.

2. Tildeling av velferdsmidler
Det ble delt ut 32 000 (-800) kroner av den totale årlige potten på 400 000. De resterende ble delt ut på vårhalvåret. Hvilke foreninger som fikk hva kan du se i referatet fra ST5.

3.Studentadgang i bygg
Det ble kartlagt hvilke studenter som har adgang til hvilke bygg på campus, og Studentting var enig om at samtlige studenter bør ha tilgang til samtlige undervisningsbygg.

4. Eventueltsak: Påmelding til laboratorieøvelser
Påmeldingene til laboratorieøvelser er problematisk slik det fungerer i dag. Ulike fag har ulike prosedyrer, og noen av dem er veldig tungvinte. Det ble fremmet ønske om en felles metode for påmelding.

I tillegg var avtroppende faddergeneral Aslak Leinebø Seljås innom og presenterte hvordan det har vært å være faddergeneral. Faddergeneral skal velges på Studentting 6, 14. november.

Resten av sakene og referatet finner du her: https://www.nmbu.no/…/…/studenttinget/sakspapirer/node/26561