Møte 15. september 2020

Av Anna Lewandowska-Sabat

Campus Ås
Campus ÅsFoto: Håkon Sparre

Tema for møtet var «Tverrfaglighet i praksis»

Formålet med møtet var å utfordre RSA-medlemmene til å gi innspill til hva er tverrfaglighets rolle i fremtidens arbeidsliv. Rektor Sjur Baardsen ledet møtet og ønsket velkommen. Eksempler på «tverrfaglighet i praksis» ved NMBU ble presentert av forskere ved NMBU. Professor og senterleder Helen Kristine French, presenterte det nye Sentret for forskningsdrevet innovasjon (SFI) ved NMBU Centre for Rescue of Earth Materials and Waste in the Circular Economy. Deretter, presenterte professor Trine Hvoslef-Eide National Center for Urban Agriculture. Førsteamanuensis Elin Kubberød holdt presentasjon Tverrfaglig problemløsing i team – et pilotprosjekt for etablering av problembasert undervisningstilbud på tvers av studieprogram.

Deretter var det paneldebatt med RSA-medlemmene og prorektor for utdanning Solve Sæbø med tema Tverrfaglighet for økt arbeidsrelevans. Paneldebatten var ledet av Egil Olsvik, styreleder for Fakultet for biovitenskap. Prorektor for forskning og innovasjon Siri Fjellheim rundet av møtet med oppsummering av de viktigste punktene fra diskusjonen.