Programslipp: Dette skjer på Universitetsbiblioteket i høst

Av Birgit Hvoslef Dahl

Pikekoret Ivar ved åpningen av Universitetsbiblioteket i Veterinærbygningen 2. september 2021.Foto: Ruben Rygh

Bærekraft, skog, flått og fjell - og ulike konserter. Universitetsbiblioteket har gleden av å invitere til en rekke varierte arrangement denne høsten. Vi håper å se deg!

Pusterom høsten 2022

Mannskoret Over Rævne synger på Universitetsbiblioteket 26. oktober.
Mannskoret Over Rævne synger på Universitetsbiblioteket 26. oktober. Foto: Mannskoret Over Rævne
  • Naturen som lykkepille. Foredrag ved “Psykolog med sovepose”, Johanne Refseth. Torsdag 13. oktober kl. 12.15 i Veterinærbygningen. Arrangementet er en del av Psykisk Helse-uka.
  • Konsert med Mannskoret Over Rævne. Onsdag 26. oktober kl. 12.15 i Veterinærbygningen.
  • Konsert med Therése Thylin og KIT TRIO. Musikk av Edvin Østergaard (NMBU). Onsdag 30. november kl. 12.15 i Veterinærbygningen.
  • Konsert med Julie&Andreas, Juletango. Onsdag 14. desember kl. 12.15 i Veterinærbygningen

Pusterom er arrangement som vi håper gir en inspirerende pause fra studie- og arbeidshverdagen. Vi inviterer til musikk og små foredrag fra studenter og ansatte hovedsakelig ved NMBU, men også andre. Høsten 2022 har vi fått støtte fra Velferdsutvalget ved NMBU til denne arrangementsserien.

Fagprat høsten 2022:

•  Flått og klimaforandringer ved professor Snorre Stuen (NMBU). Onsdag 14. september kl. 12.15 i Veterinærbygningen
  • Gender equality, diversity, and sustainability – what is the connection? PechaKucha with NMBU researchers. Onsdag 28 september kl. 11.30 i Veterinærbygningen
  • Vett og vitenskap om kunstig kjøtt. Gaute T. Einevoll (NMBU) samtaler med Sissel Beate Rønning (Matforsk). Innspilling av podkast. Onsdag 9. november kl. 12.15 i Veterinærbygningen
  • Skog og biologisk mangfold, lokalt og nasjonalt ved Jørund Rolstad (NIBIO) og Jørn Lileng (Follo landbrukskontor). Onsdag 23. november kl. 12.15 i Veterinærbygningen

Fagprat er en arrangementsserie hvor biblioteket ønsker å formidle forskning og annen aktivitet relatert til NMBU, bærekraft og innovasjon på en mer populærvitenskapelig måte.

Og mye mer

I tillegg blir det faste møter i NMBU Forskningsetisk forum i Veterinærbygningen, på Innsikten, og faste Statistrikketreff med Kathrine Frey Frøslie (NMBU), på Universitetsbiblioteket på Sørhellinga

I samarbeid med Skrivesenteret arrangerer Universitetsbiblioteket også Kunnskapsfrokost og Social Study Lab utover høsten. Her kan man få hjelp med referering, skriving og studieteknikk.

Universitetsbiblioteket har som mål å være en faglig og sosial møteplass for studenter, ansatte og andre. Alle våre arrangement er gratis og åpne for alle. Velkommen!

Mer informasjon

Her finner du mer informasjon om alle våre arrangement.

Følge oss i sosiale medier for siste nytt.

Facebook: @NMBUuniversitetsbiblioteket @NMBUskrivesenter
Instagram: @NMBUbiblioteket