SWARM - Strengthening of master curricula in water resources management for the Western Balkans HEIs and stakeholders

Av Berit Hauger Lindstad

Swarm group photo
Swarm group photoFoto: private

Vanngruppa v/ Harsha Ratnaweera, Zakhar Maletskyi, Arve Heistad og Elisabeth Sundheim Hoff er del av et Erasmus+ prosjekt, ledet av Universitetet i Niš, Serbia. Det er et treårig prosjekt med nesten 1 mill. EUR, og inkluderer 14 partnere i 10 land: Norge, Serbia, Østerrike, Hellas, Kroatia, Portugal, Bosnia-Hercegovina, Bulgaria, Kosovo og Montenegro.

Prosjektets oppstartsmøte ble avholdt i Niš 20.-21. desember 2018, og mer informasjon om prosjektet kan finnes på prosjektet nettside. Prosjektet blir en del av Water Harmony-nettverket, som ble etablert i 2012 og ledes av Vanngruppa. Nettverket inkluderer 46 universiteter fra 31 land.