Forskere |
|
Professor of Transformative Learning for Socio-Ecological Sustainability, Wageningen UR. |
|
Astrid Sinnes og Birgitte Bjønness
|
"Hva hemmer og fremmer arbeidet med Utdanning for Bærekraftig Utvikling i videregående skole?" |
"Forskning og utvikling av Folkehelse og livsmestring i videregående skole". Prosjektet har som mål å utvikle og forske på undervisningspraksiser innen folkehelse og livsmestring som en del av utdanning for bærekraftig utvikling. |
|
'Hands free'? - Tverrfaglig prosjekt sammen med Ås VGS. |
|
Inquiry/problem based learning and system thinking (modelling) in math & physics. |
|
Tittel: Prosjekt praksisopplæring – et felles ansvar. Problemstilling: Hvordan kan vi (studenter, praksislærere, universitetslærer) samarbeide om å videreutvikle emnet praksisopplæring i lærerutdanningene? Metode: Fokusgruppemøter på skolene med praksislærere og studenter. Tidsplan: Fokusgruppemøter i mars 2020. Videre samarbeid i 2020 på bakgrunn av møtene. |
|
PhD-studenter |
|
Prosjektet er rettet mot bærekraftig bruk av vann i skolen. Formål er å videreutvikle skolen som bærekraftig enhet og utvikle elevenes forståelse av vann som ressurs. |
|
Øyvind Mathisen (OFFPHD) | Læreplanfornying - Forskning på undervisning av teknologi i et bærekraftsperspektiv. |
Rosalie Mathie (PHD) | Rosalie ønsker å samarbeide med lærere på Universitetsskolene for å støtte arbeidet deres med å fremme en hel-skole tilnærming til bærekraftig utvikling. |
Ane Eir Torsdottir (PHD) | Ane undersøker elevmedvirkning i skolehverdagen. I tillegg har prosjektet et fokus på hvordan elever kan medvirke i samfunnet og medvirke til en bærekraftig utvikling. |
Tidligere masterstudenter | |
Rosalie Mathie |
Education for Sustainable Development in Norway: Calling for a Whole Institution Approach (2020). Les mastergradsoppgave her. |
Margrethe Espen |
Hvordan øve kompetanser for bærekraftig utvikling ved hjelp av utforskende arbeidsmåter i biologi? |
Malin Arnesen Sandneseng | Masteroppgaven handler om hvordan elever kan øve systemtenkningskompetanse og selvbevissthetskompetanse for bærekraftig utvikling, gjennom et tverrfaglig undervisningsprosjekt for bærekraftig utvikling med livssyklusanalyse. |
Masterstudenter V2021 |
|
Line Brox |
Undersøker hvordan kantina kan brukes som undervisningsarena knyttet opp mot overordnet del av læreplanen |
Vilde Grytnes Lysaker |
Tilrettelegging for det tverrfaglige temaet "Bærekraftig utvikling" i lærebøker i naturfag |
Silje Synøve Johansen |
Fysikklærers fokus på bærekraftig utvikling |
Bendik Ruden Prestkvern | Hva er utfordringene og hvilke erfaringer er gjort i utforskerklasser? Hvordan blir de tverrfaglige temaene belyst gjennom bruk av utforskende arbeidsmetoder? |
Naomi Paas | Master i agroøkologi - Potensialet til «visionary thinking» for å utvikle menneskers agency for mat-systemer |
Masterstudenter H2021 | |
Amalie Bråthen Strande | Hvilke muligheter og utfordringer er knyttet til underveisvurdering i tverrfaglige prosjekter innen bærekraftig utvikling? |
Relatert innhold
Published 20. desember 2019 - 18:46 - Updated 20. April 2021 - 12:55