Internasjonal konferanse for besøksforvaltning

Av Cathrine Glosli

Den 24. oktober arrangerer BIOTOUR seminar om forsking på naturbaserte reiselivsopplevingar.Foto: Alex Conu/Visitnorway.com

NMBU er vertskap for den internasjonale konferansen for besøksforvaltning i rekreasjons- og verneområde (MMV) i 2021.

NMBU og MINA er hovedarrangør for den tiende konferansen om ‘’ Monitoring and Management of Visitors in Recreational and Protected Areas’’. Konferansen gjennomføres som et heldigitalt arrangement 16. – 19. august, og organiseringen skjer i et samarbeid mellom NMBU, Høgskolen i Innlandet og Norsk Institutt for Naturforskning.

To måneder før arrangementet starter er det mer enn 250 påmeldte og planlagt over 180 presentasjoner fra mer enn 30 land. En rekke temaer som er relevant for norsk naturforvaltning og bærekraftig turisme vil bli tatt opp og drøftet i et bredt internasjonalt forum. Miljødirektoratet, Innlandet fylkeskommune og Norges forskningsråd er hovedsponsorer for konferansen. Deltagerne vil blant annet inviteres med på virtuelle ekskursjoner til Dovre-Sunndalsfjella nasjonalpark, og Olympiaparken i Lillehammer inkludert tilgrensende markaområder.

Det er fortsatt mulig å melde seg på! Se nettsiden på www.mmvconference.org»