Tverrfaglig masterklasse 2021

Av Elin Børrud

Fra Nordkapp
Fra Nordkapp Foto: Nordkapp kommune

Tverrfaglig masterklasse 2021 skal ha Nordkapp kommune som case, noe som åpner for viktige og interessante problemstillinger innenfor et bredt spekter av temaer for masteroppgaver innenfor planlegging, eiendomsfag, næringsutvikling og gründervirksomhet, turisme og naturforvaltning etc.

Tverrfaglig masterklasse er et prosjekt som tar sikte på å styrke det tverrfaglige samarbeidet mellom studieprogrammer ved NMBU. Ved å tilby en annen type mastersemester får studenter som har lyst til å gjennomføre masteroppgaven sin i et fellesskap med andre studenter dra nytte av en tverrfaglig utveksling. Prosjektet ble gjennomført første gang våren 2019 med 14 studenter og 12 ulike masteroppgaver som tok for seg ulike tema knyttet til ett felles kasus, Nye Kristiansand kommune.
Et tilsvarende samarbeid er nå etablert med Nordkapp kommune for våren 2021.

Prosjektet har fått tittelen Nordkapp kommune og verdenskartet og utforsker framtidsvisjoner for små lokalsamfunn i nærheten av en av Norges mest besøkte turistattraksjoner.

For mer informasjon, kontakt https://www.nmbu.no/ans/marius.gronning