Intervju: Sjokk og skuffelse etter militærkuppet i Myanmar

Store deler av befolkningen i Myanmar støtter demokratiseringsprosessen som tok fart i 2011. Kun noen få støtter militæret som tok makten tilbake 1. februar 2021. Foto: Shutterstock

Hvordan påvirker militærkuppet drømmene og framtidsutsiktene til folket i Myanmar? Hør intervjuet med doktorgradsstipendiat Marianne Mosberg i NRK Helgemorgen.

Marianne Mosberg, doktorgradsstipendiat ved NMBUs Institutt for internasjonale miljø- og utviklingsstudier, Noragric, kommenterer militærkuppet i Myanmar i NRK Helgemorgen (rundt 19:20 min ut i programmet). Hør intervjuet på NRKs nettsider.

Fakta

I sin doktorgradsavhandling forsker Mosberg på klimabistand og konfliktdynamikker i Myanmar. Prosjektet har tittelen: The Politics of Climate Change and Conflict Dynamics in Southeastern Myanmar.