Landskapsingeniørstudentene ved NMBU er blant landets mest fornøyde studenter

Studentene gir 4,7 av 5 mulige poeng!

Landskapsingeniørstudiet ved NMBU skårer over gjennomsnittet for 3-årige ingeniørstudier innenfor bygg- og anleggsfaget i Norge. Studentene har evaluert læringsmiljø, medvirkning, engasjement, yrkesrelevants, undervisning, eksamener, læringsutbytte og helhetsvurdering.  http://www.studiebarometeret.no/no/Sammenligne/1173_B-LI

STUDENTGRUPPE PÅ BEFARING UNDER BYGGING AV VERDENSPARKEN PÅ FURUSET I OSLO
STUDENTGRUPPE PÅ BEFARING UNDER BYGGING AV VERDENSPARKEN PÅ FURUSET I OSLO Foto: Kirsten G. Lunde

Begrunnelsen er: At fagområdet er bredt sammensatt, at instituttet aktivt jobber med samhold og kunnskapsdeling mellom studentene, at studentene har et «faglig hjem» sosial sone i undervisningsbygget sammen med studenter fra andre programmer ved instituttet. Studentene deltar aktivt og blir hørt i ulike råd og utvalg ved instituttet. Undervisning gis fra flere fagmiljøer på NMBU som alle er spydspisser i sitt fagområde. I tillegg bidrar enkeltpersoner, firmaer og forvaltninger fra bransjen i undervisningen med forelesninger, presentasjoner, omvisninger, veiledning i oppgaver, sensurering o.l.

Studiet har stort fokus på yrkesrelevants og studentene er etterspurte på arbeidsmarkedet. Eksamensformene varierer fra tradisjonelle skriftlige eksamener til prosjektbaserte innleveringer individuelt og i grupper. Les mer om studiet, opptakskrav og søknad her

Landskapsingeniør er en ny yrkesgruppe i Norge. Første kull ble uteksaminert i 2009. Studiet ble opprettet etter forespørsel fra bransjen og i tett samarbeid med bransjen. Studiet finnes kun på NMBU. Opptak skjer på bakgrunn av generell studiekompetanse eller realkompetanse. Anleggsgartnerteknikkere fra fagskolen på Vea kan du få innpass i studiet som avkortes med 25 studiepoeng.

Kjenner du noen som kan tenke seg et populært, yrkesrettet studie ved NMBU?