Senter for skatte- og adferdsforskning har ny publikasjon i Journal of Public Economics

Av Annette Alstadsæter

Journal of Public Economics
Journal of Public EconomicsFoto: Skjermdump Journal of Public Economics

Utbytteskatt kan påvirke selskapas investeringar. Les meir i artikkelen "Do dividend taxes affect corporate investment? " i siste utgave av Journal of Public Economics.

Internasjonale forskarar har ikkje konkludert på om utbytteskatt har effekt på investeringar eller ikkje, sjølv om diskusjonen har gått i årtier. Noko av grunnen til dette er at ein internasjonalt manglar data på selskap og eigarar av same gode kvalitet som vi har i Skandinavia.

I artikkelen "Do dividend taxes affect corporate investment?  som er publisert i siste nummer av Journal of Public Economics finn Annette Alstadsæter (NMBU), Martin Jacob (WHU — Otto Beisheim School of Management) og Roni Michaely (Cornell University) at ein svensk reduksjon i utbytteskatt førte til endringar i investeringsåtferda mellom ulike typar selskap. Likviditetsbegrensa selskap fekk ny aksjekapital og auka sine investeringar då utbytteskatten og dermed desse selskapas kapitalkostnaden vart redusert i Sverige i 2006.

Her er artikkelens samandrag på engelsk:

We test whether dividend taxes affect corporate investments. We exploit Sweden's 2006 dividend tax cut of 10 percentage points for closely held corporations and 5 percentage points for widely held corporations. Using rich administrative panel data and triple-difference estimators, we find that this dividend tax cut does not affect aggregate investment but that it affects the allocation of corporate investment. Cash-constrained firms increase investment after the dividend tax cut relative to cash-rich firms. Reallocation is stronger among closely held firms that experience a larger tax cut. This result is explained by higher external equity in cash-constrained firms and by higher dividends in cash-rich firms after the tax cut.