Har du lyst til å bli øvingslærer til våren?

Av Kateryna Krutskykh

Som øvingslærer får du drillet ferdighetene dine i aktuelt emne – og du får erfaring i å undervise og veilede andre studenter. Foto: Fotogjengen

Ved Handelshøyskolen er det ledige stillinger som øvingslærere våren 2023. Søknadsfristen er ASAP.

BUS100 Grunnleggende bedriftsøkonomi
BUS100 Grunnleggende bedriftsøkonomi er et innføringskurs i økonomistyring, og tar utgangspunkt i hvordan man bruker verktøy som regnskap og kalkyler for å ta ansvarlige og lønnsomme beslutninger. Kurset gis både som ordinært emne på campus og som onlinekurs for eksterne deltagere.

Handelshøyskolen søker derfor dyktige øvingslærere i kurset. Din oppgave som øvingslærer vil bestå av å lede seminarer med oppgaveløsning, og å hjelpe studentene ved behov. Siden noen av gruppene vil arrangeres digitalt er det en fordel om du er komfortabel med digital undervisning. Andre oppgaver, som utvikling av innhold for web/canvas-sider kan bli aktuelt etter avtale.

Det planlegges for 8-10 seminarer i løpet av semesteret, og hvert seminar kjøres tre ganger per uke. Behovet for øvingslærere er derfor stort, og studenter med gode resultater i kurs som BUS210 Økonomi- og virksomhetsstyring oppfordres til å søke.

Søknad sendes til torun.fretheim@nmbu.no. Ta gjerne kontakt med meg om du har spørsmål knyttet til stillingen.

BUS120 Personlig økonomi
Handelshøyskolen ser etter en student som kan bidra i BUS120 Personlig økonomi. Emnet er et rent online kurs og vi ønsker en assistent som kan bidra til å gjøre kurset enda bedre.

Arbeidsoppgaver:
Kvalitetssikre stoffet som er lagt ut
Kontrollere og fornye linker, strukturere Canvas-sider
Svare på spørsmål fra studenter
Rette semesteroppgaver
Holde noen øvingsforelesninger

Krav til øvingslærer:
Du bør ha tatt kurset, men det er ikke noe absolutt krav
Bør ha kurs i finans, for eksempel BUS220
Være positiv og imøtekommende ovenfor studenter

Arbeidstiden er fleksibel, og du vil få timebetalt.
Tiltredelse: Umiddelbart

Dersom du føler dette er noe for deg, send en kortfattet søknad til professor Atle Guttormsen, atle.guttormsen@nmbu.no