Seks nye PhD-studenter

Av Kirsti Pettersen

HH PhD Class of 2022
HH PhD Class of 2022Foto: Kirsti Pettersen

Vi har seks nye PhD-studenter ved Handelshøyskolen i 2022. Fem av dem, Stefano Ninfole, Mohammad Reza Allahdadi, Ørjan Berg, Jens Christian Haatvedt og Thea Heiene deltok på velkomstdagene 22. og 23. august.

Stefano Ninfole er fra Italia og jobber med NFR-prosjektet Climate Economics. Han startet 4. mars og har Knut Einar Rosendahl som hovedveileder.

Mohammad Reza Allahdadi skal jobbe med Finance: Commodity Markets and Climate Change og har Marie Steen som hovedveileder.

Ørjan Berg er på prosjektet "Experiments for Development of Climate-Smart Agriculture (SMARTEX)" og skal jobbe med Behavioral economics: The corona pandemic - beliefs, preferences, and behavior in Malawi med Stein T. Holden som hovedveileder.

Jens Christian Haatvedt (Helfo) er offentlig sektor PhD med støtte fra NFR skal jobbe på prosjektet "Hvordan kan kunstig intelligens og lærende kontroller forbedre helserefusjonsordningen?" med Annette Alstadsæter som hovedveileder.

Thea Heiene skal jobbe med Economics:  The extent of tax haven use and its consequences. Hun har også Annette Alstadsæter som hovedveileder.

Eivind Bjerkås starter 1. desember og skal skrive om virkemidler rettet mot konsumgoder med eksterne virkninger. Han skal ha Kyrre Rickertsen som hovedveileder.