Har du lyst til å drive en digital revolusjon?

Av Kateryna Krutskykh

Studenter ved Handelshøyskolen, NMBU
Studenter ved Handelshøyskolen, NMBUFoto: Shane Colvin

Hvordan kan du samle kunnskap fra store mengder data som gjør at du kan treffe bedre beslutninger? Hvordan kan du la datamaskiner lære teknikker som håndterer store mengder data på en intelligent måte, slik at du kan ligge et skritt foran?

Hvis du er nysgjerrig og vil finne svar på disse spørsmålene, og i tillegg har en genuin digital interesse, har Handelshøyskolen NMBU et unikt tilbud. Denne høsten tilbyr vi en svært spennende studieretning innen digital forretningstransformasjon i masterprogrammet entreprenørskap og innovasjon.

Dette er et studium for deg som ønsker å bruke digitalisering som driver for innovasjon. Selv de mest moderne bedrifter har innovasjonsavdelinger som skriker etter eksperter som kan maskinlæring, det neste store fremskrittet etter "Big Data". Vår nye spesialisering i digital forretningstransformasjon i masterprogrammet entreprenørskap og innovasjon gir deg mulighet til å bygge opp en overlegen kompetanse som gjør deg attraktiv som digital innovatør og endringsagent.

Ved Handelshøyskolen, NMBU kan du lære å utvikle en helt ny forretningsmodell drevet av "Big Data"-analyser. Dette er helt nytt og utkonkurrerer tradisjonelle modeller. Studiet er prosjektbasert og forener innovasjon, ledelse, informatikk og datavitenskap. Alle prosjektene gjøres i nært samarbeid med etablerte bedrifter. Du får med andre ord anvendt det du lærer i virkelige problemstillinger som næringslivet trenger. Dette gjør deg til en attraktiv kandidat i konkurransen om de mest fremtidsrettede arbeidsplassene i den digitale verden vi lever i.

Her kan du lese mer om studieretning digital forretningstransformasjon og opptakskrav til det 2-årige masterprogrammet i entreprenørskap og innovasjon.

Studenter ved Handelshøyskolen, NMBU
Studenter ved Handelshøyskolen, NMBU Foto: Shane Colvin