Lyst til å dra på sommerskole i Sentral-Asia?

Av Kateryna Krutskykh

Kirgisistan
KirgisistanFoto: goldensteppes.com

Glad i å reise og utforske nye kulturer? Kunne du tenke deg å ta en sommerskole i juni i Sentral-Asia som kan inngå i graden din?

Bard College og American University of Central Asia (AUCA) tilbyr 2 ledige plasser på sommerskole ved AUCA i Kirgisistan som retter seg først og fremst mot bachelorstudenter ved Handelshøyskolen, men masterstudenter kan også søke. Sommerskole starter i begynnelsen av juni og har 1 måned varighet. Som en del av oppholdet får du:
- Tverrfaglig kurs.
- Besøk av utviklingsorganisasjoner.
- Kulturelle besøk.
- 8 studiepoeng ved endt opphold som kan godkjennes som en del av graden ved NMBU.

Og ikke bare det, i tillegg får du dekket tur/retur flybilletter, utgifter til å kjøpe bøker og innlandsreiser i Kirgisistan (i forbindelse med kulturelle besøk) og levekostnader.

Høres dette spennende ut? Ikke nøl, søk ASAP. Ikke gå glipp av spennende mulighet!

Søknaden sendes til Roberto J. Garcia: roberto.garcia@nmbu.no. Søknaden skal inneholde motivasjonsbrev (en side) på engelsk, hvor du forteller litt om deg selv, samt hvorfor du vil reise på sommerskole til Sentral-Asia.

Hvem kan søke?
Bachelor- eller masterstudent med C i snitt. Dersom du er bachelorstudent bør du ha bestått 60 stp. innen avreise.

Søknadsfristen: 21. februar.

Mer informasjon finner du her. Husk at det er kun 2 ledige plasser!