Handelshøyskolen slutter seg til FN-initiativ om utdanning i bærekraftig ledelse

Av Kateryna Krutskykh

PRME
PRMEFoto: PRME

Handelshøyskolen har underskrevet FNs Principles for Responsible Management Education og slutter seg til dette initiativet.

Principles for Responsible Management Education (PRME) ble etablert på 2007 UN Global Compact Leaders Summit i Geneve. Initiativet har som mål å utvikle verdier for bærekraft og bedrifters samfunnsansvar, og har etablert et felles rammeverk for at disse verdiene kan bli en del av pensum og forskning ved handelshøyskoler verden over.

PRMEs oppdrag er å bidra til å endre handelshøyskolenes undervisning, forskning og ideutvikling globalt, gjennom dette rammeverket. Handelshøyskolene skal gå foran i å være tenketanker, utviklingsverksteder og iverksettere av bærekraftig ledelse og forretningsvirksomhet verden over. - Handelshøyskolen støtter FNs initiativ og slutter seg til dette rammeverket. Vi er allerede godt etablerte på dette området, med undervisning i etikk, filosofi og samfunnsansvar. Mange av våre forskere er i verdenstoppen i forskningen på temaer som miljø, ressursforvaltning, energi og utvikling.

Dette vil vi videreutvikle og vi vil trekke på andre samarbeidspartnere for å bidra til at bærekraft blir konkretisert og virksomt på alle våre fagområder, sier Gro Ladegård, dekan ved Handelshøyskolen, NMBU.

Du kan finne mer om PRME her: http://www.unprme.org/about-prme/index.php