Masteroppgave ved NMBU vekker oppsikt

Av Lars Mørk

Rune Alexander Hansen har skrevet masteroppgave ved NMBU om mobiltelefonen som nordmenns nye lommebok.Foto: Shutterstock

Nettavisen skriver om hovedfunnene om mobilbetaling i Rune Alexander Hansens masteroppgave ved Handelshøyskolen, NMBU.

- Bankene må legge inn flere nyttefunksjoner, flere tjenester i ett produkt, før mobilbetaling blir allemannseie. Det vi ønsker oss er muligheten til å legge lommaboka hjemme og bare ta med mobilen, der vi har bankkort, kollektivbilletter, treningskort, rabattkort og digital-ID.

Det sier Rune Alexander Hansen, som har skrevet masteroppgave om mobiltelefonen som nordmenns nye lommebok, til Nettavisen.

Hansen har studert  entreprenørskap og innovasjon ved Handelshøyskolen, Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU).

Nettavisen beskriver hovedfunnenen fra Hansens studie hvor har han snakket med noen av dem som har vært tidlig ute med å prøve de nye tjenestene i det norske mobilbetalingsmarkedet.

Les hele saken hos Nettavisen.