Pris for fremragende undervisning

Av Lars Mørk

David Eilertsen ble kåret til NMBUs beste foreleser våren 2015.
David Eilertsen ble kåret til NMBUs beste foreleser våren 2015.Foto: Kateryna Krutskykh

Studentene ved NMBU har kåret David E. Eilertsen, som underviser i skatterett ved Handelshøyskolen, til semesterets beste foreleser.

David E. Eilertsen mottok prisen for semesterets beste foreleser ved NMBU på bacheloravslutningen ved Handelshøyskolen i slutten av mai. Det var en stolt prisvinner som kunne motta prisen foran studenter som han har hatt i emnene BUS160 Skatterett for og økonomer og BUS260 Skatte- og avgiftsrett.

Skaper begeistring for skatt
I begrunnelsen for prisen står det blant annet: "Under semesteret har han knyttet et tett forhold til studentene og skapt begeistring under forelesningene. Han elsker faget sitt noe som er svært givende for studentene. Han gjør skatt utrolig spennende og veldig morsomt."

NMBUs beste foreleser våren 2015
Eilertsen, som også jobber som spesialrevisor i Skatt øst, ble i 2013 kåret som beste foreleser av studentene ved Handelshøyskolen, NMBU. Denne gangen fikk han prisen som semesterets beste foreleser ved hele universitetet, i sterk konkurranse med forelesere fra andre institutter ved NMBU. Prisen som beste foreleser vil også bli markert ved immatrikuleringen for de nye studentene til høsten.