Ny studieveileder ved Handelshøyskolen

Av Kateryna Krutskykh

Judith Marie Holter
Judith Marie HolterFoto: Håkon Sparre

Judith Marie Holter hadde sin første arbeidsdag på Ås 1. april. Hun er ansatt som studieveileder, hvor hun hovedsakelig skal jobbe med masterprogrammet økonomi og administrasjon og masterprogrammet i entreprenørskap og innovasjon.

Judith Marie har tidligere arbeidet som prosjektleder for Internship-satsningen til Handelshøyskolen BI. Ordningen er studiepoenggivende både på bachelor og masternivå. Prosjektet har vært utarbeidet i tett samarbeid med ledelse, faglige ressurser og næringslivsrepresentanter og er nå et etablert tilbud ved BI på de fleste studieretninger. Hun har også jobbet som karriereveileder ved BIs Karriereservice med veiledning av studenter på bachelor- og masternivå.

Hun er dermed vant til å arbeide i et høyskolemiljø og trives med å samarbeide på tvers i organisasjonen, og gleder seg nå til å ta fatt på nye oppgaver og bli bedre kjent med ansatte og studenter ved Handelshøyskolen, NMBU.

- Med bakgrunn som siviløkonom og samfunnsøkonomifag fra Universitetet i Oslo, kan jeg identifisere meg med studenter og forhåpentligvis lettere forstå deres behov, legger Judith Marie Holter til.