Gjesteforelesning med Felleskjøpet Agri og Norsk Hydro

Av Kateryna Krutskykh

Nils Bjellum, procurement manager i Felleskjøpet Agri, Henrik Buer og Olena Lepikhina, industry analyst og investor relations officer i Norsk Hydro holder to gjesteforelesninger 17. mars.

Nils Bjellum, Henrik Buer og Olena Lepikhina er invitert som gjesteforelesere i emnet BUS323 Analyser av råvaremarkeder, men andre studenter og ansatte inviteres også til å delta.

Nils Bjellum, procurement manager i Felleskjøpet Agri holder gjesteforelesning med tittelen "Prisdannelse, trading og hedging i de internasjonale soyamarkedene" 17. mars, kl. 8.30 - 10.00, rom T132.

Mer enn 20 års erfaring fra jordbrukssektor. Nils Bjellum har lang erfaring fra mellomstore selskaper som gir "multifunksjonell" opplevelse. Dette betyr lang erfaring i sourcing av råvarer med kvalitet til matindustri, handel/sikring/risikostyring, logistikk, markedsføring og salg av spesialprodukter (som NON-GMO). Bjellum har erfaring fra styrene i både børsnoterte og ikke børsnoterte selskaper i jordbrukssektoren (Sør-Amerika og Europa).

Henrik Buer og Olena Lepikhina, industry analyst og investor relations officer i Norsk Hydro holder gjesteforelesning med tittelen "Hydro and the aluminium value chain" 17. mars, kl. 10.15 - 12.00, rom T132.

Henrik Buer har utdannelse fra Norges Handelshøyskole. Han har tidligere jobbet som konsulent i Capgemini fra 2008 til 2011. Fra september 2011 jobber Hanrik Buer som industry analyst i Norsk Hydro.

Olena Lepikhina har utdannelse fra Handelshøyskolen BI. Lepikhina har tidligere jobbet i Corporate Graduate Programme i Statoil. Fra oktober 2014 jobber Olena Lepikhina som investor relations officer i Norsk Hydro.