Studèr HEST ved NMBU!

Av Janne Karin Brodin

Hestefag
HestefagFoto: Camilla Frey

Ser du etter en utdanning som gir deg kompetanse på HEST?

Da har du kommet til rett sted. Vi tilbyr undervisning innen ernæring, avl og etologi på hest.

På denne lenken kan du leser mer om emnet Hestevitenskap

Vi har også andre måter du kan tilegne deg kunnskap, ferdigheter og kompetanser innen hestevitenskap:

Fordypningsoppgaver rette mot hestevitenskap

Et spesialpensum med fordypningsoppgave er en teoretisk og/eller praktisk arbeidsoppgave som ikke er spesifisert som et eget emne. Her er der mye fleksibilitet og plass til kreativitet, og du kan sammen med en veileder for eksempel undersøke en spesifikk  problemstilling eller arbeide med data og forsøk rettet mot hestevitenskap.

Internship rettet mot hestevitenskap

Emnet Internship gir deg en mulighet til å få arbeidspraksis i en relevant virksomhet og jobbe med faglige utfordringer innen hestenæringen, og hvor du og praksisplassgiver/virksomheten vil få gjensidig utbytte av praksisplassen. Du vil få mulighet til å ta del i og knytte teori og forskning opp mot den daglige driften i virksomheten.

Skriv din bacheloroppgave om hest

Du kan også skrive bacheloroppgave på hest, og du kan velge mindre fordypningsoppgaver innen hestetema du er interessert i.

Utenlandsopphold rettet mot hestevitenskap

Flere av våre studenter velger også et semester i utlandet med studier på hest. Flere anbefaler varmt Aberytwyth i Wales for hestestudier.

Mulighetene over får du i studiet Bachelor i husdyrvitenskap.
Med en Bachelor i husdyrvitenskap får du en breddekompetanse på flere husdyr, noe som øker jobbmulighetene ved endt utdanning.

Har du spørsmål kontakt oss gjerne på studieveileder-iha@nmbu.no