La deg fascinere av planter

Av Janne Karin Brodin

Studenter og planter

I år er det igjen duket for Fascination of Plants Day over store deler av verden. Fredag 13. mai er det plantenes dag (Fascination of Plants Day) på Campus Ås.

Studenter og ansatte ved NMBU, inviterer barn, unge og voksne til å bli med oss inn plantenes fascinerende verden.

Studenter og planter i veksthusene
  • Fredag13. mai i er det plantenes dag (Fascination of Plants Day) på Campus Ås.
  • Studentene har produsert uvanlige utplantingsplanter av grønnsaker og blomster som selges denne dagen. Vi har f.eks et stort utvalg spennende tomat- og chilisorter.
  • Plantesalget åpner kl. 10
  • I tillegg til plantesalget den 13. mai vil det være foredrag og omvisninger. Mer info kommer nærmere datoen.
  • Den 12. mai vil det være et arrangementet i Vitenparken. Her vil det bli konkurranse i formidling i form av Pecha Kucha. Mer informasjon kommer.

Hvor:
Du finner oss utenfor veksthusene i Senter for klimaregulert planteforskning (SKP) på toppen av Åsbakken.

Tid:
Vi holder på fra kl 10 til det er slutt på plantene, eller til kl 15. Vi tar både Vipps og kontanter.

Se også vårt Facebook arrangement her: Facebook