Sluttseminar i forskningsprosjektet AGROPRO

Av Janne Karin Brodin

AGROPRO
AGROPROFoto: AGROPRO

Prosjektet har undersøkt muligheter og begrensninger for at forbedret agronomisk praksis kan bidra til økt og bærekraftig matproduksjon i Norge. På sluttseminaret presenteres nye resultater fra jord og planteforskning, økonomiske og sosiokulturelle studier og det blir paneldebatt.

AGROPRO (Agronomi for økt matproduksjon. Utfordringer og muligheter) er et tverrvitenskaplig forskningprsjekt finansiert av Norges Forskningsråd, i BIONÆR-programmet.

NMBU har vært en sentral samarbeidsparter i prosjektet, og bidratt med forskning på jord, jordkultur og samspillet mellom jord og planter for å kunne oppnå økte avlinger basert på bærekraftige produksjonsmetoder for framtiden. Mange av disse resultatene blir presentert på sluttseminaret.

Sluttkonferanse avholdes 21. og 22. juni 2017 på Hotel Opera i Oslo.

Lenke til programmet

Seminarets hjemmeside