Ti år med reiselivsstudenter fra NMBU

.
.Foto: Stian Stensland

Det markerer vi med en hyggelig alumnikveld 19. oktober. Vi ønsker derfor alle nye studenter (som på bildet) og tidligere studenter velkomne til Studentsamfunnet kl. 18 den 19. oktober!

I år er det ti år siden det første kullet med studenter i naturbasert reiseliv gikk ut fra NMBU. De første årene het studiet riktignok Utmarksbasert næringsutvikling.

- Det var et langt navn. Det hendte faktisk at foreleserne sa feil. Fra 2009 ble studiet endret til Naturbasert reiseliv, sier førsteamanuensis, Stian Stensland.

Han har vært én av primus motorene for studiet helt fra starten.

-  Ved etablering av studiet fikk Norge kandidater med en unik kompetanse ved at utdanningen kombinerer reiseliv, naturforvaltning, friluftsliv, entreprenørskap, juss og planlegging. I møtet med næringsliv og forvaltning opplever vi at våre kandidater er med å forme både reiseliv og naturforvaltning i Norge, sier Stensland.

Festmiddag

For å markere jubileet inviterer faggruppa i Naturbasert reiseliv alle tidligere og nåværende studenter på masterprogrammet, samt sentrale personer for studiet, til alumnikveld.

- Vi starter på Studentsamfunnet kl. 18 med fordrink og mingling. Deretter blir det litt faglig påfyll. Vi vil blant annet få høre litt hvordan studieerfaringene herfra blir brukt i arbeidslivet. Til slutt samles vi rundt en festmiddag, sier Stensland.

Velkommen!

Påmelding innen 10. oktober 2017. For påmelding, klikk HER!

Festmeny:

NMBU spanderer fordrink - Liercider fra Egge gård.

Middag: Carpaccio av reinsdyrplomme men syltet kantarell, bær og nøtter Fårefilet med karamelliserte småløk, røtter og potetpuré Epletærte med tjukkmjølk-pudding

Pris: Kr 480,- betales på stedet.

Overnatting: Ordnes på egen hånd, eller så tilbys det plass i telt/lavvo på Frydenhaug (bålplassen) bak Sørhellinga.

NB! Husk også å melde deg på fagseminaret om Naturbasert og bærekraftig reiseliv 20. oktober. Her finner du program og påmelding.