Aktuelt

Pedagogisk merittering

Pedagogisk merittering

NMBU har etablert en meritteringsordning som gir universitetets undervisere en mulighet for å få sin undervisningskompetanse vurdert.  

Opptak og/eller direktesending av forelesning

Opptak og/eller direktesending av forelesning

På campus er det utvalgte rom som har mulighet for opptak av forelesning. På denne siden finner du informasjon om hvordan dette gjennomføres.

Å beskrive forventet læringsutbytte

Å beskrive forventet læringsutbytte

På denne siden finner du ressurser som kan være til hjelp i arbeidet med å utforme læringsutbyttebeskrivelser.

Digital verktøykasse for deg som underviser

Digital verktøykasse for deg som underviser

På denne siden har vi forsøkt å samle en oversikt over digitale ressurser du som underviser har tilgjengelig gjennom NMBU.

Webinarer

Webinarer

I løpet av året inviterer vi til webinarer med ulike pedaogiske temaer. Noen av disse gjør vi opptak av, og disse opptakene finner du her. Her legger vi også inn relevante linker og andre ressurser knyttet til temaene. 

NMBU Learning Philosophy

NMBU Learning Philosophy

The Learning Philosophy reflects how we want students to develop knowledge for life during their studies at NMBU.

Video- og lydopptak

Video- og lydopptak

Det er ganske mange muligheter når det gjelder opptak av video og lyd. Det er mye du kan gjøre selv, eller som vi kan bistå med. Her er en oversikt over hvilke muligheter du har, og hvordan vi kan hjelpe deg med produksjonen.

PedPod

PedPod

PedPod is NMBU's Pedogogy Podcast. PedPods are bite-sized explorations of teaching and learning methods, experiences and resources that have improved the pedagogical practice of our professors at NMBU.

Podcast-produksjon

Podcast-produksjon

Har du en ide til en podcast, eller ønsker å ta det i bruk i undervisningen? På Læringssenteret har vi pod-studio og ansatte som kan veilede deg både teknisk og i formidling og historiefortelling.

Skjermopptak

Med skjermopptak kan du enkelt lage videoer på egen PC. 

Hverandrevurdering

Hverandrevurdering

Å lære seg å både gi og motta tilbakemeldinger er verdifull læring. Med bruk av TAG modellen gir du studentene klare retningslinjer på hvordan tilbakemeldingen bør gis.

Å beskrive forventet læringsutbytte

Å beskrive forventet læringsutbytte

På denne siden finner du ressurser som kan være til hjelp i arbeidet med å utforme læringsutbyttebeskrivelser.

Emneevaluering

Emneevaluering

Skal du i gang med emneevaluering? På denne siden kan du finne muntlige og skriftlige metoder, samt praktiske råd til støtte for deg som skal gjennomføre underveisevaluering.