Emneevaluering - rutine

Rutineskildring av gjennomføring og oppfølging av emneevaluering


Emneevaluering ved NMBU har ei sentral rolle i arbeidet med utvikling av kvaliteten i både emne og program. Evalueringa er ein integrert del i emneansvarleg sitt løypande arbeid rundt emnet og skal bidra til aktiv deltaking i eiga læring for studentane (jf. NMBUs Læringsfilosofi).

Evalueringa blir gjennomført i tri trinn.

Emneevaluering

Formåla med evalueringane er:

  • Bidra til utvikling av kvaliteten på det pedagogiske opplegget og faglege innhaldet i emnet
  • Bidra til auka læringsutbytte og aktiv deltaking i eiga læring for studentane.
  • Fungera som eit avgjerdsgrunnlag i arbeidet med emne- og programutvikling
  • Bidra til dokumentasjon av utviklingsarbeidet

Gjennomføring av emneevalueringar ved NMBU

Trinn 1 – Gjennomføring av formativ undervegsevaluering

Det blir gjennomført ei undervegsevaluering i alle emne, og kvar gong emna går. Emneansvarleg vel eigna metode og tidspunkt for evalueringa. Metoden skal vera tilpassa formåla med emneevalueringa og ha merksemd på kartlegging av opplevinga åt studentane av fagleg og pedagogisk innhald, læringsprosess og læringsutbytte. Evalueringa skal bidra til aktiv deltaking i eiga læring.

Følgjande sjekkliste kan brukast ved val av metode og tidspunkt for undervegsevalueringa:

  • Innhaldet i emnet, læringsmål og læringsutbytte
  • Samanhengen mellom læringsaktivitetar og læringsutbytte
  • Emnets plass i programmet
  • Studentgruppas storleik og samansetning
  • Representativitet 
  • Anonymitet
  • Emneansvarleg sitt behov for informasjon
  • Behovet åt program- og fakultetsleiinga for informasjon

Resultata skal komma fram av emnerapporten.

Trinn 2 – Gjennomføring av summativ sluttevaluering

Det vert gjennomført sluttevaluering i alle emner og kvar gong emnet går. Undersøkinga går ut siste to veker av parallellane og siste veka av blokkene. Sluttevalueringa består av 7 spørsmål og to opne tekstefelt og vert sendt  ut sentralt av Studieavdelinga gjennom Canvas med verktøyet EvaluationKit. Denne evalueringa skal sjåast i samanheng med undervegsevalueringa.

Resultatet skal gå fram av emnerapporten.

Trinn 3 – Gjennomføring av periodisk evaluering av emnet/emne ved eit fellesmøte

Det blir gjennomført sluttevaluering i alle emne og kvar gong emna går. Undersøkinga går ut siste to veker av parallellane og siste veka av blokkene. Sluttevalueringa består av 7 spørsmål og to opne tekstefelt og blir sende ut sentralt av Studieavdelingen gjennom Canvas med verktøyet EvaluationKit. Denne evalueringa skal sjåast i samanheng med undervegsevalueringa.

Resultatet skal komma fram av emnerapporten.

Roller og ansvar

Det blir gjennomført ei periodisk evaluering av emnet/emne gjennom eit møte kvart 3.-6. år med deltaking av studentar, fagfellar og andre relevante representantar frå fagmiljøet. Evalueringa skal ha merksemd på heilskapen i emnet, samanhengar mellom emne og plassen åt emnet i studieprogrammet. Fagmiljøet står fritt til å utforma denne evalueringa på ein måte som tener utviklinga av emnet. Det kan gjennomførast periodisk evaluering av fleire emne samtidig viss formålstenleg.

Resultatet skal komma fram av emnerapporten.

Emneansvarleg[1] har ansvar for:

  • at undervegsevaluering blir gjennomført i tråd med rutina.
  • at periodiske evalueringar blir gjennomførte i tråd med rutina.
  • at det blir gitt ei tilbakemelding åt studentane på resultata av emneevalueringane og eventuelle betringstiltak.
  • at emnerapporten blir utfylt kvar gong eit emne blir gitt og at han blir gjord tilgjengeleg. 

Studieutvalet til fakultetet (FAK-SU) og/eller programrådet behandlar emnerapportane på eigna tidspunkt og måte for fakultetet.

Studentane deltar aktivt i evalueringane i trinn 1-3. Ytterlegare studentmedverknad blir sikra gjennom studentrepresentasjon i dei faste foruma.

Studieavdelinga har ansvar for at sluttevaluering blir gjennomført mot slutten av kvar undervisingsperiode.

Læringssenteret har ei aktiv rolle i utarbeiding og vedlikehald av verktøykassa med metodar for undervegsevaluering, og dessutan gir råd og rettleiing rundt metodane.

Analyse av resultat og rapportering

Emneansvarleg gjer ei samla vurdering av resultata frå evalueringane og foreslår betringstiltak. Vurderingane blir nedfelte i emnerapporten. Emnerapporten gjort tilgjengeleg i eigna publiseringsverktøy, der dei er lesbare for alle tilsette og studentar.


[1] Campus Adamstua: Blokkansvarleg

Published 1. oktober 2015 - 19:21 - Updated 9. juli 2020 - 10:01