Young Talents

Av Eivind Norum

Young Talents var fullboooket i 2019.
Young Talents var fullboooket i 2019.Foto: UiO:Life Science/Terje Heiestad

Arrangementet går av stabelen tirsdag 14. februar på Meet Ullevaal på Ullevål Stadion.  Du finner informasjon om arrangementet og melder deg via nettsidene til UIO. (NB: Først til mølla).

De siste to årene har pandemien gjort det vanskelig å arrangere nettverksdelen. I 2023 vil det etter stipendiatenes og studentenes eget ønske bli foredrag fra ulike typer bedrifter, etterfulgt av en nettverksdel der de får snakke med bedrifter. Young Talents er en del av Norway Life Science-konferansen (tidligere Oslo Life Science) 13.-15. februar 2023.

På nettverksmøtet mellom studenter og bedrifter er det muligheter til å stille spørsmål om karrieremuligheter osv. innen bedriftene sine områder. Young Talents ble første gang arrangert i 2018 og har blitt et populært karrierearrangement blant masterstudenter, PhD-kandidater og postdoktorer. De siste årene har pandemien gjort det utfordrende å arrangere nettverksmøter mellom kandidater og bedrifter.

Foto: Håkon Sparre, NMBU

Prorektor NMBU, Elise Norberg, og prorektor ved UiO Åse Gornitzka åpner seansen den 14. februar. I tillegg vil det bli holdt en rekke inspirerende innlegg fra personer som har fått en fin karriere utenom akademia.  Les mer om hvem som deltar her: