NMBU gjør intensivkurs tilgjengelig for alle

Magnus Oshaug, masterstudent i geomatikk. Bildet på  dataskjermen er en punktsky fra flybåren laserskanning av et landskap.
Magnus Oshaug, masterstudent i geomatikk. Bildet på dataskjermen er en punktsky fra flybåren laserskanning av et landskap.Foto: Gisle Bjørneby, NMBU

Arbeidsløs eller permittert på grunn av Korona? Ønsker du å bruke tiden til å fylle på med ny kompetanse og minst 5 studiepoeng? Nå øker NMBU kapasiteten på nettbaserte intensivkurs med start i juni, august og september.

Disse kursene blir  åpnet for alle etter førstemann-til-mølla-prinsippet. Alt du trenger å betale er semesteravgiften.

- NMBU ønsker å bidra til dugnaden. Nå gir vi folk muligheten til å bygge på kompetansen sin i en krevende tid, sier avdelingsdirektør Vigdis Johansen ved NMBUs Senter for etter- og videreutdanning.

Disse kursene er vanligvis reserverte for NMBUs studenter, men åpnes nå også for andre som kan ha behov og interesse for dem. Et fullført og bestått kurs på 5 studiepoeng tilsvarer ca. 150 timers total arbeidsinnsats.

Junikursene har startet, men det er nye sjanser for kurs med oppstart i august og september.
- Her gjelder det å skynde seg. Det er førstemann til mølla, sier Johansen.

Her finner du oppdatert liste over alle kursene som er tilgjengelige: