Vestlandslefsa – nytt eksportprodukt?

Gruppenpresentasjon av konseptet "Lefsa". Jenni som nr 2 fra høyre.
Gruppenpresentasjon av konseptet "Lefsa". Jenni som nr 2 fra høyre.Foto: NMBU TTO

Matvitenskap-studenten Jenni Vereide (23) gikk til topps i casekonkurransen under årets Global Food Winter School, med sin idé om å lansere Vestlandslefsa for eksport til europeiske land.

Global Food Winter School er et matvitenskap-arrangement i regi av Universitetet i Wageningen (Nederland). Arrangementet går over fem dager og er et samarbeid mellom Universitet i Lund (Sverige), AgroParisTech (Frankrike) og internasjonale mat-selskaper.

Jenni Vereides ”The Norwegian Lefsa” ble kåret til beste idé.

Les artikkelen NMBU-student til topps under årets Global Food Winter School  på bloggen til NMBUs Tecknology Transfer Office.

Gruppeoppgave om å utvikle et nytt sjokoladeprodukt tilpasset det Nederlandske markedet under Global Food Winter School. Foto: NMBU TTO