Staten utarmer sentrum

Det nye Østfoldsykehuset ble lagt til Kalnes, seks kilometer utenfor Sarpsborg. 'Mulighetsstudier viste at det var nok areal til å etablere sykehuset sentralt i Sarpsborg', skriver kronikkforfatterne.Foto: AF Gruppen

Spørsmålet stilles av Terje Holsen, førsteamanuensis ved institutt for landskapsplanlegging og seniorrådgiver for arkitektur ved Norsk design- og arkitektursenter (DOGA) i en kronikk publisert på Ytring-sidene til NRK.

Les mer her: Staten utarmer sentrum

Kronikken førte til en diskusjon i Dagsnytt 18, 30 mars. Hør podcast (siste sak) via iTunes her.