Vil ha studieplass ved NMBU

Av Eivind Norum

Åpen dag 2016. Namra Hayat fra Moss som forteller at hun allerede har søkt opptak og ønsker å studere realfag på NMBU til jøsten.Foto: Håkon Sparre, NMBU

De besøkende under Åpen dag viste stor interesse for å begynne på et studieprogram ved NMBU.

Bachelor eller master? Veterinær eller sivilingeniør? Mulighetene er mange, men Namra Hayat fra Moss (hovedbildet) forteller at hun allerede har søkt om opptak. Hun ønsker gjerne å få studere realfag på NMBU. Under Åpen dag fikk Hayat og vel 450 andre ungdommer anledning til å finne ut mer om NMBU som studiested. NMBU har over 60 ulike studieprogram og mange benyttet dagen til å forhøre seg nærmere om enkeltstudier.

Mange muligheter

Gjennom ulike fagforedrag, og ved å kunne stille spørsmål til både studieveiledere og NMBU-studenter, var det mange som ble inspirert til å legge inn en søknad om opptak på både master og bachelorprogram. I løpet av dagen ble det stilt hundrevis av faglige spørsmål. Mange av de besøkende fikk også avklart hvordan det er å få seg studenthybel og hvordan studentlivet kan utarte seg ved universitetet.

Student Per Fredrik Nordhov engasjerte gjestene ved å presentere NMBUs mangfoldige og unike studentliv. Foto: Håkon Sparre, NMBU

Påmeldte fra hele landet

Under Åpen dag var det påmeldt interesserte ungdommer fra et omfattende geografisk område i Norge og det ble registret tilreisende fra både øst, vest og nord i landet.

Under noen bildeglimt fra Åpen dag

Folksomt under Åpen dag.
Folksomt under Åpen dag. Foto: Håkon Sparre, NMBU
Åpen dag. De smilende gjestene fra Bjerke i Oslo er (v) Samira Abarkach og Thomas Torbjørnsen. Foto: Håkon Sparre, NMBU
Landbruksroboten Thorvald  fikk fram interessen hos mange av de besøkende under Åpen dag.
Landbruksroboten Thorvald fikk fram interessen hos mange av de besøkende under Åpen dag. Foto: Håkon Sparre, NMBU
Engasjement. Det ble stilt mange gode faglige spørsmål under Åpen dag
Engasjement. Det ble stilt mange gode faglige spørsmål under Åpen dag Foto: Håkon Sparre, NMBU

Mer informasjon