Semesterets beste NMBU-foreleser er kåret

Av Kristine Løwe

Studentene har kåret semestrets beste NMBU-foreleser høsten 2014. Vinneren er Michael Tranulis for faget Cellebiologi på Campus Adamstuen.

I nominasjonsteksten heter det:

«Michael Tranulis er en foreleser som holder et høyt faglig nivå. Han er en svært dyktig som pedagog, som evner å holde oppmerksomheten til studentene. Han setter nye temaer i sammenheng med de gamle og refererer til tidligere undervisning. Samtidig lager han mentale knagger studentene kan bruke til å se sammenheng med senere temaer.

«Han kommer med nyttige og morsomme digresjoner som setter pensum i perspektiv. Tranulis er flink til å få fram essensen i faget på en slik måte at studentene husker dette senere. Det er lett å følge opp undervisningen da den er godt tilpasset læreboka.

«Tranulis er også mer enn bare en foreleser. Han er utdannet veterinær og bruker dette til å engasjere studentene for videre studieløp. Han driver forskning på prioner og har god evne til å formilde også dette. Samlet sett er Michael Tranulis en svært godt likt foreleser med høyt faglig og pedagogisk nivå i tillegg til å være en engasjert forsker.»

Vinneren fikk en fin blomst og et diplom, samt 25 000 kr i premiepenger.

Studentkomitèen som har kåret semestrets beste foreleser har i 2014 vært:

Albertine L. Namork

Oda Marie Nilsson

Marit Knudsen

Tor Einar Møller

Vinneren av prisen for semestrets beste foreleser høsten 2014 er Michael Tranulis for faget Cellebiologi. Her fra prisutdelingen. Foto: Studenttinget