Faglunsjer - En litt hyggeligere debatt

Av Lars Mørk

I slutten av mars, samt første halvdel av april, vil studentene ved Handelshøyskolen igjen få muligheten til å ta del i faglunsjer med tre fra Handelshøyskolens vitenskapelige stab.

Det vil i alt være tre faglunsjer som tar for seg ulike momenter rundt EU og fremtidsutsikter i den europeiske økonomi. Dette er en faglig og avslappet arena der studenter og vitenskapelige ansatte kan komme i bedre kontakt. Praten går lett, stemningen er god og mat og drikke nytes.

Dette er et konsept som i fjor ble gjennomført med stor suksess og vi i Optimum ser frem til å videreføre dette. Ta derfor turen og mett både hode med kunnskap og magen med mat. Dette blir gøy!

Faglunsjene vil finne sted Tårnbygningens 5. etasje i demokratitimene (12:15- 14:00) på utvalgte onsdager i slutten av mars og starten av april.

Dato

Foredragsholder

Tema

Førsteamanuensis Eirik Romstad

Utsikter for verdiskapning   i ulike deler av EU

Professor Knut Einar Rosendahl

Trenger EU norsk gass?

Førsteamanuensis Ragnar Øygard

Grexit (Hellas ut av EU?)

Det har de siste årene vært turbulente tider i EU og det er høyaktuelle temaer som her tas opp. Det som skjer i og rundt EU påvirker i stor grad Norsk økonomi, lovgivning og politikk både direkte og indirekte gjennom blant annet vårt medlemskap i EØS.

Benytt denne unike muligheten til å få dypere innsikt, dele dine meninger og bli bedre kjent med professor og medstudenter.

For mer informasjon se plakater for førstkommende debatt på tårn eller besøk facebookarrangementene på Facebook:

Faglunsj med Eirik Romstad:

Eirik Romstad
Eirik Romstad Foto: Privat

Faglunsj med Knut Einar Rosendahl:

Knut Einar Rosendahl
Knut Einar Rosendahl Foto: Studio Vest AS

Faglunsj med Ragnar Øygard:

Ragnar Øygard
Ragnar Øygard Foto: Håkon Sparre