Ny bok i fiskehelse og fiskeimmunologi

Av Eivind Norum

Flere av NMBUs fagfolk har bidratt i en ny bok om fiskehelse og fiskeimmunologi.

Academic Press Elsevier har nettopp kommet med en ny bok i fiskehelse og fiskeimmunologi med vekt på mucosahelse. Dette er et område som får større og større viktighet i oppdrettsnæringen. Dette gjelder både etablering av smittsomme sykdommer, vaksinestrategier og responser på infeksjoner og andre stimuli som nye fôrkomponenter. I denne boken har man samlet slik informasjon i en felles presentasjon.

Det norske bidraget til boken er fra Veterinærhøgskolen NMBU ved professor Erling Olaf Koppang og universitetslektor Agnar Kvellestad i samarbeid med dr. Uwe Fischer ved Friedrich-Loeffler-Institut i Tyskland med et kapittel om gjeller.

Forsiden til den nye boka om fiskehelse og fiskeimmunologi. Bokens tittel er:Muscosal Health in Aquaculture. Foto: Illustrasjon forside